پرسشهای پرتکرار
سرویس اعتباری اسنپپی چیست؟
سرویس اعتباری اسنپپی، راهی سریع و آسان برای پرداخت هزینهها بدون داشتن موجودی است. با فعال کردن این سرویس، اعتبار مشخصی تا پایان همان ماه به شما تعلق میگیرد و میتوانید با اعتبارتان الان خرید کنید و هزینهٔ آن را بعدا پرداخت کنید. اسنپپی یک روش پرداخت است و در حال حاضر با دو روش پرداخت آخر ماه و پرداخت قسطی برای کاربران واجد شرایط در دسترس است. مبلغ اعتبار بر اساس مدل اعتبارسنجی اسنپپی تعیین میشود و نیاز به وثیقه و ضمانت ندارد.
چگونه سرویس اعتباری اسنپ پی را فعال کنیم؟
امکان فعالسازی سرویس اعتباری در حال حاضر برای تعدادی از کاربران واجد شرایط وجود دارد. برای فعالسازی اسنپپی، به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن اسنپ بروید و روی آیکن «سرویس اعتباری» بزنید، یا در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو وارد «سرویس اعتباری» شوید. پس از فعالسازی قراردادی بین شما و اسنپپی منعقد میشود.
چرا سرویس اعتباری اسنپ پی فعال نمیشود؟
فعالنشدن سرویس اعتباری اسنپپی معمولاً به دلیل واجد شرایط نبودن کاربر برای استفاده از این سرویس است. بر اساس اعلام رسمی اسنپپی، سرویس اعتباری بهصورت تدریجی و فقط برای کاربران منتخب فعال میشود. در صورتی که شرایط لازم برای اعتبارسنجی را نداشته باشید یا اطلاعات هویتیتان (مانند کد ملی ) بهدرستی تأیید نشده باشد، امکان فعالسازی فراهم نخواهد شد.
سقف اعتبار اسنپپی چقدر است؟
معمولاً سقف اولیه خرید اقساطی با اسنپپی بین ۳ تا ۲۰ میلیون تومان ذکر شده است.
چه کسانی میتوانند از سرویس اعتباری اسنپپی استفاده کنند؟
سرویس اعتباری در حال حاضر برای کاربران واجد شرایط فعال میشود. برای اطلاع از امکان فعال شدن سرویس اعتباری به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن اسنپ بروید و روی آیکن «سرویس اعتباری» بزنید، یا در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو وارد «سرویس اعتباری» شوید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. اگر بعد از ثبتنام، واجد شرایط استفاده از سرویس اعتباری نشدید، نگران نباشید. میتوانید با استفاده از سرویسهای مختلف اسنپ شانستان را برای فعالشدن سرویس اعتباری اسنپپی بیشتر کنید. هر زمان که سرویس اعتباری برایتان فعال شود، باخبرتان میکنیم.
چگونه با اسنپپی قسطی خرید کنیم؟
میتوانید به فروشگاههای آنلاین طرف قرارداد اسنپپی بروید و موقع پرداخت گزینهٔ پرداخت با اسنپپی را انتخاب کنید. فهرست فروشگاههای طرف قرارداد اسنپپی را میتوانید در صفحهٔ فروشگاههای اقساطی اسنپپی ببینید.
پرداخت قسطی اسنپپی چگونه است؟
پرداخت قسطی با اسنپپی در فروشگاههای آنلاین ۴ مرحلهٔ ساده دارد: 1. به فروشگاه موردنظرتان بروید و در مرحلهٔ پرداخت، گزینهٔ پرداخت با اسنپپی را انتخاب کنید. 2. شمارهٔ موبایلی را که با آن در اسنپپی ثبتنام کردهاید را وارد کنید. 3. کد تأییدی که میفرستیم را وارد کنید. 4. با پرداخت قسط اول خریدتان نهایی میشود.
اقساط اسنپپی چگونه است؟
اقساط اسنپپی به این صورت است که مبلغ خرید شما به ۴ قسط تقسیم میشود. قسط اول را در هنگام خرید پرداخت میکنید و سه قسط بعدی را بدون هیچ سود یا کارمزدی در موعدهای مشخص بعدی میپردازید. بهاینترتیب میتوانید خرید خود را بهصورت کاملاً بدون بهره و آسان انجام دهید و مبلغ را در 4 مرحله تسویه کنید.
اسنپپی چقدر طول میکشد تا فعال شود؟
فعالسازی سرویس اعتباری در لحظه و بدون اخذ هیچگونه مدرک و سابقه انجام میشود و اعتبار تخصیص داده شده بلافاصله قابل استفاده است.
چگونه اعتبار اسنپپی را افزایش دهیم؟
در صورت خوشحسابی، پرداخت بهموقع صورتحساب، و استفادهی مستمر از سرویس، سقف اعتبار پس از مدتی، به صورت خودکار افزایش پیدا میکند. و در برنامه سرویس اعتباری اطلاع رسانی میشود.
آیا فعالسازی سرویس اعتباری هزینه اشتراک دارد؟
خیر، در حال حاضر برای فعالسازی سرویس اعتباری حق اشتراکی دریافت نمیشود و رایگان است.
چگونه میتوانم مهلت پرداخت سرویس اعتباریام را ببینم؟
برای اطلاع از مهلت پرداختتان، به بخش اطلاعات کاربری بروید و وارد «سرویس اعتباری» شوید یا به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن بروید.
اگر بدهی اسنپپی را پرداخت نکنیم چه میشود؟
در صورت پرداختنکردن بدهی اسنپپی در موعد مقرر، حساب اعتباری کاربر بهصورت خودکار مسدود یا محدود میشود و تا زمان تسویه کامل امکان استفاده از سرویسهای اعتباری وجود نخواهد داشت. بر اساس اطلاعات منتشرشده در منابع رسمی و تحلیلی، برای هر ماه تأخیر در پرداخت، جریمه دیرکرد حدود ۵ درصد از مبلغ بدهی باقیمانده محاسبه میشود. در صورت تداوم عدم پرداخت، ممکن است سابقه منفی اعتباری کاربر در سامانههای اعتبارسنجی ثبت شود که بر دریافت اعتبار در آینده تأثیر منفی میگذارد.
اگر تا پایان دوره نتوانم از تمام موجودی سرویس اعتباری خود استفاده کنم، باقیمانده آن چه میشود؟
موجودی باقیمانده پس از پایان دوره به ماه بعد انتقال نمییابد و باید قبل از پایان دوره از آن استفاده کنید.
چگونه میتوانم قرارداد اسنپپی خود را تمدید کنم؟
در صورت عدم پرداخت صورتحساب در موعد مقرر، علاوه بر اینکه دیگر نمیتوانید از سرویس اعتباریتان استفاده کنید، مبلغی معادل پنج درصد از بدهی پرداخت نشده به عنوان جریمه تاخیر محاسبه و به مبلغ صورتحساب شما اضافه میشود و به ازای هر ماه دیرکرد مبلغ جریمه دیگری دوباره محاسبه و به جریمه ماه قبل اضافه میشود. با گذشت زمان، در صورت عدم پرداخت بدهی، اطلاعات شما به عنوان مشتری بدحساب به نهادهای نظارتی و اعتبارسنجی ارائه میشود.
چگونه میتوانم سرویس اعتباریام را غیرفعال کنم؟
در حال حاضر، امکان غیر فعالسازی سرویس اعتباری در اپلیکیشن وجود ندارد ولی اگر از سرویس اعتباری برای پرداخت هزینههایتان خود استفاده نکنید برای شما صورتحسابی صادر نمیشود
محدودیتی برای خرید حضوری با اعتبار اسنپپی وجود دارد؟
تا زمانی که موجودی اعتبار اقساطتان کافی باشد و فروشگاه مورد نظر نظرشان خرید حضوری با اسنپپی داشته باشد، هیچ محدودیت دیگری نخواهید داشت.
بن خرید چیست و چه مزیتی دارد؟
طبق قانون وزارت کار، شرکتها میتوانند مبلغی از حقوق یا پاداش کارمندان را به صورت بن خرید پرداخت کنند. مبلغی که به صورت بن خرید پرداخت میشود، معاف از مالیات است.
چگونه از اسنپ وام بگیریم؟
اعتبار بانکی اسنپپی (وام اسنپپی) راهحلی آسان و سریع برای خریدهای شماست. میتوانید تا سقف 70 میلیون تومان بدون نیاز به ضامن و فقط با ارائه یک چک صیادی، اعتبار بانکی دریافت کنید و مبلغ اعتباراتتان را در اقساط بلندمدت تا 24 ماه پرداخت کنید.
آیا میتوانم همه اقساط خود را به صورت یکجا تسویه کنم؟
بله، شما میتوانید هر یک از اقساط آیتی خود را جداگانه تسویه کنید. علاوه بر آن امکان تسویه کامل بدهیهای اقساطی نیز وجود دارد. به بخش بدهیها بروید و در بخش بدهیهای آینده، قسط یا اقساط خود را انتخاب کنید و روی دکمه پرداخت بزنید.
برای بیان سوالات، نظرات و مشکلات خود با چه شمارهای تماس بگیرم؟
برای بیان سوالات و مشکلات خود میتوانید با پشتیبانی به شماره ۹۶۸۶۲۰۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین در اپلیکیشن با کارشناسان در ارتباط باشید.
سفارش ثبت شده ولی هنوز به دستم نرسیده است، چه کار کنم؟
اگر پس از پرداخت و ثبت سفارش، سفارشتان تحویل داده نشده است، میتوانید با پشتیبانی سرویسدهنده و فروشگاه موردنظر تماس بگیرید و تاریخ تحویل مورد انتظار و وضعیت سفارش را پیگیری کنید. توجه داشته باشید، اعتبار اسنپپی یک روش پرداخت است و کنترلی بر تحویل و سلامت کالای شما ندارد و این وظیفه سرویسدهندگان و فروشگاهها میباشد. در این حال اگر به هر دلیلی موفق به پیگیری ارتباط با سرویسدهنده یا فروشگاه نشدید، با پشتیبانی اسنپپی تماس بگیرید. کارشناسان این تیم برای بررسی و حل مشکل پیشآمده در کنار شما هستند.
چگونه از فروشگاه اسنپ قسطی خرید کنیم؟
برای خرید قسطی از فروشگاه اسنپ، وارد سایت یا اپلیکیشن اسنپشاپ شوید، کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و در مرحله پرداخت، گزینهی پرداخت با اسنپپی را انتخاب کنید. در صورت فعال بودن سرویس اعتباری، میتوانید مبلغ خرید را در ۴ قسط مساوی پرداخت کنید؛ بهطوریکه قسط اول در زمان ثبت سفارش و سه قسط بعدی بهصورت ماهانه از طریق بخش صورتحساب اسنپپی تسویه میشود. این فرایند کاملاً آنلاین و بدون نیاز به چک یا ضامن انجام میگیرد و سفارش شما در بازهی زمانی انتخابشده ارسال خواهد شد.
روش پرداخت آخر ماه چیست؟
میتوانید بدون داشتن موجودی، به طور آنلاین از سرویسهای درخواست خودرو، غذا، داروخانه، خدمات پزشک و مشاور و سوپرمارکت و همچنین خرید حضوری از فروشگاههای هایپر استار، استفاده کنید و هزینههایتان را آخر همان ماه تسویه کنید.
پس از پرداخت بدهی، مبلغ از حسابم کم شده، ولی صورتحساب پرداخت نشده. چکار کنم؟
چنانچه مبلغ از حسابتان کم شده ولی صورتحساب پرداخت نشده است، مبلغ کمشده تا ۴۸ ساعت آینده به حساب بانکیتان برمیگردد. در غیر اینصورت برای بررسی بیشتر میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید.
اگر هزینه سفارشهایم از موجودی سرویس اعتباریام بیشتر بود چکار کنم؟
اگر خریدتان را با روش پرداخت قسطی انجام میدهید، مبلغ مابهالتفاوت را نقدی و همراه قسط اول پرداخت خواهید کرد. به این صورت میتوانید تا سقف اعتبارتان مبلغ خرید را قسط بندی کرده و باقی آن را نقدی پرداخت کنید.
آیا امکان لغو سفارش، تغییر سفارش یا ویرایش آن وجود دارد؟
اگر فروشگاه این امکان را داشته باشد، بله. به شرطی که: 1. اصلاح سفارشتان به هزینهٔ خرید اضافه نکند. در اینصورت فقط میتوانید آن را لغو کنید. 2. خریدتان حضوری نباشد. امکان اصلاح و لغو سفارش فقط در فروشگاههای آنلاین وجود دارد. 3. برای خرید از کد تخفیف اسنپپی استفاده نکرده باشید. در اینصورت فقط میتوانید سفارش را لغو کنید. لطفاً توجه کنید که اسنپپی صرفاً روش پرداخت است و پیگیری وضعیت سفارش و لغو و اصلاح آن را باید از طریق پشتیبانی خود فروشگاه انجام دهید.
در صورت لغو سفارش یا مرجوع شدن کالایی که اقساطی خریدهام چه اتفاقی میافتد؟
گاهی ممکن است به دلیل اتمام موجودی، یا به هر دلیلی که سفارش لغو شود، سفارش شما تغییر کند یا مرجوع شود. در این صورت شما میتوانید با توجه به قوانین و شرایط فروشگاه کالای دیگری را جایگزین کنید یا سفارش را لغو کنید. اگر لغو سفارش طبق ضوابط و مقررات امکانپذیر باشد: سفارش مورد نظر لغو میشود و میتوانید مبلغ آن را در برنامه سرویس اعتباری در نظر بگیرید. مبلغ سفارش پرداختشده به حساب بانکی شما بازگردانده خواهد شد. (برگشت به حساب بانکی طی ۵ تا ۷ روز کاری انجام میشود.) اقساط پرداختنشده، در صورت لغو کامل خرید، از حساب اعتباری شما کسر داده میشود. بدهیهای اقساطی شما از سیستم پرداخت حذف میشود.
اگر مبلغ سفارشم تغییر کند یا بخشی از سفارش مرجوع شود چه اتفاقی میافتد؟
گاهی ممکن است مبلغ سفارشتان به دلیل موجود نبودن برخی از اقلام، مرجوع شدن یا جایگزین شدن با اقلام دیگر تغییر کند. در این صورت مبلغ سفارشتان بهروزرسانی میشود و میتوانید جزئیات سفارش را در برنامه سرویس اعتباری در بخش «سفارشها» مشاهده کنید. اگر در حین پرداخت سفارش تغییری ایجاد شود، مراحل زیر انجام میشود: مبلغ نهایی دوباره محاسبه میشود و تغییرات لازم روی بدهی و موجودی اعتبارتان اعمال میشود. اقساط دوباره محاسبه شده و بر اساس مبلغ سفارش جدید تنظیم میشوند. مبلغ مازاد یا پرداختشده به حساب بانکی شما بازخواهد گشت. (برگشت به حساب بانکی بین ۵ تا ۷ روز کاری انجام خواهد شد.) در صورتی که مبلغ سفارش کاهش یابد، تاریخ سررسید اقساط تغییری نخواهد کرد و باید در همان موعد تعیینشده آنها را پرداخت کنید.


